Konyha a paddockban


Érdekes konyhába leshettem be. Most hétvégén tartották a Renault kupát a Hungaroringen és a Forma 1 kapujaként emlegetett rendezvényen a száguldás mellett más érdekességet is rejtett.

Kicsit nyomozni kezdtem, hogy hogyan működik a csapatok, stábtagok, versenyzők étkeztetése. Mit is esznek a pilóták a világhírű futamokon. 
Általában egy fix catering cég gondoskodik a reggeliről, ebédről és vacsoráról, továbbá a napközbeni nassolásról, kisebb fogadásokról. A szakácsoknak szinte 24 órás munkát jelent mindez, mivel a kenyér, péksütemények készítéséről is ők gondoskodnak.

De vannak olyan speciális esetek/csapatok, akik ebből nem kérnek és inkább hozzák a saját kis kukta csapatukat minden finomsággal, alapanyaggal együtt. Én most ezt láthattam. Az asztalon sorakoztak a crém bruleék, kis táblán állt a napi menü, friss fűszerek illatoztak a pulton. Egyszerűen beparkolnak a paddockba  (pálya mögötti zárt rész, ahol a csapatok táboroznak. Itt helyezik el a kamionokat és a motorhome-oka)és berendezkednek. Mint ahogyan a képen is láthatjátok egy fél sátrat rögzítenek az autó oldalához és ebben az esetben itt állították fel a pop up konyhát. Általában asztalokat, székeket helyeznek ide ki és itt ehetnek a stábtagok a cateringes finomságok közül.
A fenti konyhát alaposan szemügyre vettem. Minden földi jóval felszerelték ezt az aprócska helyet.Szeletelők, robotgép, tűzhely, még gázfáklya is a 2 szakács rendelkezésére állt. Az alapanyagokat végignézve igazán változatos ételeket készítenek.  
Az autóversenyzők étrendje szigorú diéta szerint zajlik. A súly megtartása és a jó kondíció itt is elengedhetetlen. Ezért fehérjedús (húsok, tojás) kiegészített fogások kerülnek eléjük, továbbá szénhidrátban gazdag ételek (tészta, péksütemény) és vitaminok (gyümölcsök,zöldségek). Jenson Button például reggelire proteinben dús ételeket fogyaszt, majd ebédre és vacsorára szénhidrátokban gazdag ételeket fogyaszt. Tejtermékek és sok cukor kerülendő. De a pilóták is elcsábulnak néha. Például Lewis Hamilton édesszájú versenyző hírében áll, Kimi Räikkönen a fagylalt megszállottja, régen pedig  Michael Schumacher aktív időszakában még egy jégkrémautomatát is be kellett szereltetni a Ferrari motorhome-jába.
Verseny napján a főtt tésztát részesítik előnyben a pilóták. Ebből energiát nyernek a szénhidrát miatt. Továbbá a japán ételek teljesen megfelelnek a Forma1-es diétának. Külön fontos kiemelni a folyamatos folyadékbevitel, hiszen egy-egy futam alatt rengeteget izzadnak a versenyzők. Alkoholt elvileg nem fogyaszthatnának a pilóták még a diétájuk során sem,de természetesen vannak kivételes esetek.  

Minden alkalommal állandó minőséget kell produkálni akár a saját, akár a paddockot ellátó konyháról van szó. Nem fér bele semmilyen romlott áru miatti betegség. Általában a legjobb alapanyagokat szállíttatják a helyszínre, mint például homárt Kanadából vagy éppen lazacot Skóciából. Minderről egy catering manager gondoskodik. 
Egyes országokban alkalmazkodni kell a helyi szokásokhoz is. Például nem készítenek Malaysiában alkohollal ételt.
Ha autentikus ételt szeretnének mégis a vendégek, csapatok, akkor például egy sushi vacsorához profi japán séfet hívnak. Országonként mindig van valamilyen autentikus étel lásd a sushit vagy az olaszoknál éppen egy komplett sonkapultot. 

A szakácsok már 1 évvel korábban tudják, hogy mikor melyik pályánál rendezik a nagy megmérettetést. Olykor időt és pénzt sem spórolva, akár két hónappal korábban a helyszínre utaznak a séfek, hogy felmérjék a helyet, a helyben beszerzendő alapanyagokat. Az állandó séfcsapat 50 fő, de emellett további 50-100 szakács beugróként dolgozik a konyhán. Függ a helyszíntől, hogy mekkora team érkezik majd a konyhába. Az állandó minőséget úgy tudják biztosítani, hogy az 50 állandó szakács mindig fix és minden egyes futamra őket utaztatják el. 

Az időmérő edzések és a futamok hétvégére esnek, de a szakácsoknak és segítőiknek már hétfőtől szervírozni kell a napi háromszori menüt. A szerelőcsapatok, média képviselői és a műszaki embereket is el kell látni élelemmel.
Mexikóban például 14 000 fős a VIP részleg, őket kell kiszolgálni 3 nap alatt. De Európában maradva Olaszországban sem túl kevés a maga 1500 fős kiszolgálandó éhes vendég napi három etapban.


Találtam egy érdekes listát a Paddock Clubról (a háttér étkeztetést bonyolítják) számokban. Egy szezonra értendő!
Vendégek: 1000-3000 fő/ futam
Séfek: 70-180 fő
Kiszolgáló személyzet: 40 fő
Poharak: 275 000 db
Tányérok: 350 000 db
Evőeszköz: 400 000 db
Pezsgő: 5500 palack
Vörösbor: 10 000 palack
Fehérbor: 12,500 palack
Homár: 30 000 kg
Rák: 100,000 kg
Füstölt lazac: 2,000 kg
Friss hal: 23,000 kg
Marha és bárányhús: 25,000 kg
Zöldség: 60 t
Burgonya: 30 t
Gyümölcs: 15 t
Csoki: 3 500 kg
Tejszín: 8 000 liter
Croissant: 75 000 db
Jégkocka : 130,000 kg 
Forrás:http://f1socialdiary.com/



https://www.facebook.com/boldogkukta1/
vagy
https://www.instagram.com/boldog_kukta/

             

  Nyomtasd ki a bejegyzést!


Népszerű bejegyzések