Stand25 Bisztró

Megosztom Veletek a mai tapasztalataimat. Szándékosan nem a bisztró megnyitását követő felfokozott időszakban mentünk kipróbálni a Stand25 Bisztrót. Már nagyon-nagyon vártam az első tesztelést.
A hazai gasztronómia méltán kiemelkedő alakja Széll Tamás. Elismerem és nagyon tisztelem munkásságát. Ennek tekintetében próbálok visszajelzést adni a mai bejegyzéssel.

SZÉLL TAMÁS EREDMÉNYEIRŐL RÖVIDEN
- Széll Tamásnak és csapatának köszönhetjük az ország második Michelin csillagát, melyet az Onyx étteremnek szereztek meg.
- Széll Tamás első magyar szakácsként jutott ki a Bocuse d'Or szakácsversenyre 2012-ben és elhozta a 10. helyet.
- Széll Tamás és csapata a 2016-os Bocuse d’Or európai fordulóját megnyerte, majd a világversenyen negyedik helyezést ért el két különdíj mellett. Széll Tamás, Szabó Kevin commis nyerte el a legjobb húsos tálért járó díjat.

- Széll Tamás Szulló Szabina séffel nyitott február végén egy bisztrót a Hold utcai piacon magyaros fogásokkal, folyton megújuló étlappal.

Előre asztalt foglaltunk, hogy biztosan legyen helyünk. A foglalás miatt többször próbáltuk felhívni hétfőn délelőtt a helyet, de sajnos sokáig ki volt kapcsolva a telefon. Viszont nagyon pozitív volt, hogy visszahívtak bennünket és így tudtunk egyeztetni.
Egy kicsit hamarabb érkeztünk, de így is kaptunk helyet, nem kellett kivárnunk a 13 órát.
Hihetetlenül sokan voltak még így hétköznap délben is. Számomra ez sok esetben azt jelenti, hogy igazán jó egy hely, érdemes betérni. A pult mögött most Szabó Kevin volt a csapattal.
Gyorsan jött a pincér, kaptuk az étlapot. Választottunk. A régebben rendelést leadó vendégek előtt már meg is kaptuk az első fogást. A gulyáslevest és a hűvös paradicsom-paprika levest aszalt paradicsommal.

Az adagokkal semmi baj sincs. Elegendőek, sőt egész tartalmasak. Aki itt eszik éhen biztos nem marad. A gulyásleves finom volt. A hús lepörkölve, szálkásan, ízletes volt, habár csak 5 darabkát találtunk a levesben. Aprított szárzeller is került bele, így még izgalmasabb lett a végeredmény. Összességében jó volt, de nem kaptam maradandó élményt. A tálalásnak pedig köze nem volt a fotókon található rendezett kompozíciónak.
A hűvös paradicsom-paprika levesben jó volt a felkarikázott uborka, habár nem volt túl hűs. De az ízek rendben voltak.

Majd jött a második fogás a rakott krumpli, amelyet kóstolhattunk egyszer a Gourmet Fesztiválon és az akkori instrukciók alapján én is többször elkészítettem már. Mennyei volt és a céklasaláta pedig hihetetlenül ízletesen készült el.
Ezért nem hagytam volna ki semmi pénzért ezt a fogást. A weboldalon található étlapon tájékozódtam az ételekről, ami sajnos nem egyezett a helyszínen látható étlappal. Céklának nyoma sem volt a főételhez, helyette csalamádét kaptunk. Összességében finom volt a vékonyra szeletelt burgonya, a tojás és a kolbász házassága, viszont elmaradt a frenetikus ízrobbanás.

Az általam imádott somlói galuskára is kíváncsi voltam. Ezt választottam harmadik fogásként, de végül nem kértük ki. Fizettünk és távoztunk.

Most megosztom veletek a problémákat. Ezek miatt egy nagyon-nagyon várt ebédem életem egyik legkényelmetlenebb étkezésévé vált és csak szabadulni akartam a helyről. Széll Tamás munkásságra joggal lehetünk büszkék, de ez a hely egy nagy melléfogás, habár nem üzletileg. A körülmények miatt vagy soha vagy egy jó ideig nem térünk vissza. A Hold utcai piac levegőtlen, így a nagyszerű ötletek alapján kialakított Stand25 Bisztró is az. A tálalóhely mellett kaptunk asztalt, ahonnan szintén ömlött a meleg. Az ételek pedig forróak voltak. Az állóképességemmel nincs gond, de szó szerint rosszul lettem.
A helyek az asztalnál hihetetlenül kicsik. Ruhában a padot átlépni nem igen nőies, mert még annyi távolság sem volt, hogy a mellettem ülő mellett sétálva beülhessek. A meleg mellett végül az tette be a kaput, amikor a felszolgáló a mellettünk lévő asztalra ledobta a vizes törlőruhát, mi meg még ott ebédeltünk miközben fröccsent a poharunkra és ránk a víz. Egy bocsánat sem hangzott el, de ezt már nem is vártam el.

Az asztalok számának legalább a negyedét ki kellene venni, hogy ne verjük le egymást étkezés közben. A mellettem ülő férfi például olyan vehemenciával evett, hogy többször diszkréten "levert" és premier plánból nézhettem, ahogy a hús porcogósabb részét a fogai közül veszi ki és rakja a tányérjára az asztalon. Itt nincs egy gramm magánszféra sem. Akár átnyúlhatok kisebb erőlködés nélkül a másik tányérjába.
A másik oldalunkon egy idős francia hölgypáros üldögélt. Hamarabb rendeltek és jóval később kapták meg az ételüket. Továbbá szó szerint ötször mondták el, hogy mentes vizet kérnek az ételhez, de nem kaptak. Végül a mi üvegjeinkre mutattak és jelezték, hogy ugyan hozzanak már egy ilyet nekik is.
Az étel átlagosan jó volt. De az Onyxos időkből tőlük ettünk már fantasztikusan jót is. Nem hagyott maradandó gasztronómiai élményt, amit napokkal később is emlegetnénk.

Senkit nem beszélek le a kipróbálásról, menjetek el, vegyétek szemügyre, kóstoljatok, mert az ételek átlagosan finomak.
Visszajelzésként néhány kiküszöbölendő dologra hívnám fel a figyelmet.

- A levegőtlen, forró hely kérdését érdemes lenne gyorsan megoldani. Hihetetlenül kényelmetlen körülményeket teremt. A Hold utcai piacból sajnos soha nem lesz a lisszaboni Mercado da Ribeira piac. Lássuk be. A helyszínválasztás egy ilyen bisztrónak nem volt éppen a legszerencsésebb.

-  Az asztalokat minimum a negyedével csökkenteném vagy éppen nagyobb helyet bérelnék. Kényelmetlen, zsúfolt a hely.

- Tudom, hogy trend ez a fajta étlapforma, de nagyon nem jó. Egy menünek legyen komplett ára, ne kelljen már matematikázni, hogy ha ezt vagy azt kérek, akkor mennyi lesz a vége. Vagy legyen ár fogásonként.

Az elképzelés magában jó ötlet, de ahhoz, hogy az ÁTLAGOSBÓL kilépjen ettől sokkal többre van szükség, főleg amihez Széll Tamás a nevét adja!
Bízom a változásban!

Elérhetőség:
Budapest Hold u. 13. Piac
Telefonszám: 06 30 961 3262
WEB: https://stand25.hu/

Nyomtasd ki a bejegyzést!