Vacsora a THE BANK Brasserie and Barban és pihenés a Hotel Park Hyatt Viennában

A pezsgős reggeli folytatásáról olvashattok ebben a bejegyzésben. Egy igazán pazar és felejthetetlen vacsoráról a THE BANK Brasserie and Barban! Továbbá röviden bemutatom nektek a pihentető hétvége helyszínét, Bécs legszínvonalasabb luxushoteljét, a Hotel Park Hyatt Viennát!

Az étteremről már többször olvashattatok a blogon. A mesés enteriőr, a kiváló ételek, a hihetetlenül kedves vendéglátás páratlan. Jó néhány helyen megfordultunk már, de ez az első, ahol a kirakós részletei tökéletesen passzolnak az izgalmas gasztronómiai kalandtól kezdve, a fürdőkád mániámon át, a csendes, békés szobáig.

Nagy örömünkre Törzsök István, a tehetséges fiatal magyar séf vezette aznap este a konyhát! Valljuk be, hogy igazi büszkeség egy ilyen színvonalas helyen egy magyar szakember munkáját nyomon követni és megkóstolni főleg annak tudatában, hogy számtalan illusztris vendég mellett ő már az egyik legnagyobb szakácsnak Massimo Botturának is főzhetett. Nagyon köszönjük, hogy figyelmet szentelt nekünk és "páholyból" követhettük az aznapi sürgés-fogást.
István Sous Chef Tournant pozícióban dolgozik jelenleg a Hotel Park Hyatt Vienna kötelékében.
Elfogultság nélkül mondhatom, hogy hihetetlenül tehetséges, alázatos a munkájával szemben, de emellett határozott és nyugodt vezető.

Egy kis kitérőt tennék itt. A THE BANK Brasserie and Barban a konyhát a vendégek folyamatosan látják és az ételek a szemük előtt készülnek el. Itthon a médiából csepegő agresszív, üvöltöző, arrogáns séfeknek itt helye nincs! Sőt szerintem a vendégek nevetőgörcsben törnének ki és azonnal eltávolíttatnák. Abszolút fölülírja a média által közvetítetteket. Gondoljuk csak végig. Ki szeret az olyan munkahelyen dolgozni, ahol felesleges feszültségkeltés, nagy jelentek és üvöltözés van! Senki! Felfigyeltünk arra is, hogy hiába állt a kiadó résznél István, de fél szemmel mindig a csapatot figyelte, folyamatosan egyeztetett, akinek kellett segített és a legtökéletesebb végeredmény volt a cél. Ezzel a példával csak szerettem volna szemléltetni, hogy egy magasabb szinten nem az üvöltözés és a megalázás a "menő", hanem egy csapatként, egy célért való munka!

Most pedig térjünk rá a vacsorára. Stefan Resch konyhafőnök különös figyelmet fordít a tradicionális osztrák konyhára (kedvence a császármorzsa, melynek receptjét megtaláljátok a blogon), a helyi termelőkre és a kiváló alapanyagokra. Az ételeket mindig az aktuális szezon hozzávalóihoz hangolják, de igazán színes a "Speisekarte". Vannak állandó és változó ételek a kínálatban.
A homártól kezdve, Bécs legjobb tatárján és a híres bécsi szeleten át, a tökéletes csokoládé szufléig minden megtalálható.

Helyet foglaltunk az egyik séf asztalánál. Fantasztikus volt látni a készülő ételeket, a piruló csirkéket, az akkurátus sürgés-forgást. Kényelmesen a sarokból szemlélve benne lehettünk a konyha életében.

Amuse bouche vagyis üdvözlőfalatként ropogós, puha cipócskát és sós vajat kaptunk.

Majd az előételek következtek. Bevallom magamtól nem választanék egy étteremben tatárt, de nagyon örülök, hogy István javaslatát meghallgattuk. Őszinte leszek: életem legfinomabb tatárját kóstolhattam meg és joggal nevezik Bécs legjobb tatárjának az igazi kézzel vágott, krémes, szarvasgombával gazdagított előételt. Ha Bécsben jártok, akkor ezt a fogást mindenképpen próbáljátok ki. 10 és 20 dkg-os változatban választhattok belőle az étlapról.
A másik előétel homár ceviche volt chili marináddal, avokádóval és ausztrál citrommal. Tiszta, friss ízek, szemet gyönyörködtető tálalás.

Főételként Fecó steaket választott grillezett jalapenoval és sült zöldségekkel. Én pedig sült bárányra voksoltam szívsalátával, sárgarépa pürével. A bárány hihetetlenül szaftos és ízletes volt, a tálalás pedig bámulatos.

A desszert előtt megismerhettük Emine Aydint, az étterem cukrászát. Vannak azok az emberek, akikkel először találkozol és csak úgy sugárzik belőlük a jóindulat, a vidámság és a kedvesség. Egy igazi tündér. Teljes mértékben rábíztuk magunkat a desszert kiválasztása terén. És láss csodát! Félelmetesen ráérzett, hogy mi a gyengénk Fecóval és mind a kettőnknek a kedvenc ízvilágát választotta ki pedig semmit sem tudott rólunk. Le voltunk nyűgözve. Fecó étcsokoládés tartot kapott szezámfagylalttal én pedig egy tökéletes csokiszuflét karamellfagylalttal.

Meg kell említenem Patrikot, a felszolgálónkat, aki a legnagyobb meglepetésünkre magyarul fogadott bennünket és a vacsora folyamán magyarul ismertette az ételeket. Roppant figyelmes és nagyon kedves kiszolgálásban volt részünk. köszönjük!

Az egész éttermi csapat igen profi. Most meglepődtök, mert csupa felelősségteljes fiatalból áll.
Van egy belső rangsorom az eddig felderített éttermekről! Ez a gasztroélmény mindenképpen bekerült a TOP 3-ba nálam! Külön büszkeség és elismerés számomra, hogy ezen a helyen az én főételem helyet kapott a múlt évben az étlapon.

Most pedig röviden mesélek nektek a Hotel Park Hyatt Viennáról, ahol két csodálatos éjszakát töltöttünk és ezután a tökéletes gasztronómiai élmény és fogadtatás után biztosan vissza fogunk térni.
A hotel 2014. június 2-n nyitottam meg kapuit első Hyatt hotelként Ausztriában. A megnyitót 2 éves felújítás előzte meg. Osztrák - Magyar Monarchia Bankjaként működött az épület.
A hotelben jelenleg 143 vendégszoba és 35 lakosztály található. Tudtátok, hogy még fűszeres, zöldséges kert is található a hotel tetején?

A vendégeket különféle szolgáltatásokkal várják. A THE BANK étteremről már sokat hallottatok. A Pearl barban Ausztria legjobb bármixerje keveri a koktélokat és csütörtökönként egy-egy DJ-vel bulikat tartanak. A Lounge-ban gyors finomságok közül választhatnak a betérők. Ha pedig a férfiak - mint egy angol filmben - elvonulnának egy kicsit beszélgetni, akkor erre ott a bámulatos szivarszoba, ahol a legjobb szivarokból, minőségi whiskykből és cognacokból dőzsölhetnek. Fecónak maga a mennyország. Minden egy helyen, amit szeret.
Az Arany Spa névre keresztelt SPA és Fitnesz részleg minden igényt kielégítés és itt csak és kizárólag a pihenésé, regenerálódásé a főszerep.

Néhány fotót mutatok a fantasztikus szobáról, a márvánnyal és gránittal burkolt, tévével és plafonba épített hangszórókkal felszerelt fürdőszobáról...
Minden vendéget behűtött pezsgővel és mennyei helyben készített desszertekkel várnak a szobában.

Nagyon boldog vagyok, hogy a gasztronómia által eljuthattam erre a csodálatos helyre. Örök életre szóló élménnyel gazdagodtam. Ha tehetitek, akkor látogassatok el az étterembe, élvezzétek a páratlan ízeket, a csillogást, a gondtalan hangulatot. Ha pedig néhány éjszakára megszállnátok, akkor ebben a hotelben nem fogtok csalódni!